Islah & Wanita Gemilang

Friday, December 11, 2009

Layang-layangku Terbang Tinggi , 8 Dis 09



Alhamdulillah Program Cuti Sekolah (2) Nadi Asybal telah berjaya diadakan di Taman Metropolitan, Kepong pada hari  Selasa,  8 Disember  09 jam  11pg -3ptg
Kehadiran seramai 41orang anak-anak Nadi Asybal diiringi oleh 12 orang dewasa (ibu2,ayah &  kakak2) memeriahkan lagi program 

Anak-anak beserta pengiring  telah berkumpul di PKJ pada pukul 10.30 pagi dan bertolak dengan berkonvoi lebihkurang 8 buah kereta.




Selesai pendaftaran, Tazkirah ringkas dan taklimat telah disampaikan oleh ukht Fuziah Toha selaku PIC program kali ini.

 

Anak-anak (& bu2) begitu teruja &  gembira dapat lepas bebas dikawasan yang begitu lapang & indah; berlari berkejar-kejaran, mengayuh basikal &  terutamanya dapat bermain layang-layang. Bagi sebahagian anak-anak ini mungkin pertama kali mereka bermain layang-layang. Ada juga anak-anak yang  ke Menara Tinjau untuk melihat pemandangan sekeliling.


Selepas makan dan solat zohor  di padang, anak-anak menyambung bermain layang-layang.Cuaca yang redup dan angin yang bertiup agak kencang pada sebelah petang menambah keseronokan anak-anak bermain layang-layang sehingga sukar untuk diajak pulang.

 
 

Selepas keletihan mengejar layang-layang , lebihkurang jam 3 petang, masing-masing bertolak pulang, puas dan gembira .

Moga program ini berjaya mengeratkan ukhuwwah anak-anak di Ampang Jaya serta meninggalkan kenangan manis buat semua.

JZKK pada semua yang telah membantu menjayakan program kali ini.


Laporan oleh:

Fuziah Toha
JK Aulad JIM AJ
10 Disember 2009


 

No comments:

Post a Comment