Islah & Wanita Gemilang

Friday, September 25, 2009

Begitulah kita..........

"Begitulah kita ditakdirkan untuk berhadapan dgn semua situasi ini. Ia meminta kita supaya berusaha menyelamatkan bangsa ini yg sedang diancam bahaya. Sebuah bangsa yg sedang dilanda masalah seperti masalah kita ini,"



"Sebuah bangsa yg sedang bangkit melaksanakan tugas seperti tugas kita ini, sebuah bangsa yg sedang memikul tangungjawab spt tangungjawab kita ini, bangsa ini tidak boleh sama sekali mengubat hatinya dgn ubat pelali atau bergantung kpd impian impian dan angan-angan. Sebaliknya mereka perlu mempersediakan diri untuk mengharungi perjuangan yg panjang dan sengit. Pertembungan haq dan batil, antara berguna dan tidak, antara pemilik dan perampas, antara org yg mengikut arus dan menongkah arus, antara orang ikhlas dan orang yg khianat."




"Bangsa ini perlu memahami bahawa jihad bererti bersusah payah, dan bersusah bererti berpenat lelah. Jihad bererti berakhir masa untuk berehat kecuali setelah selesai perjuangan ini. Pada esoknya baru mrk boleh bergembira"



Dari buku Perkara Asas Dalam Agenda Kebangkitan Ummah (kajian berdasarkan gagasan Imam Al Banna) - Prof Dr Abdul Hamid Ghazali

No comments:

Post a Comment