Islah & Wanita Gemilang

Saturday, September 12, 2009

..di sepuluh akhir Ramadhan ini...

Salaam,
Semoga semua diberi Allah kekuatan dan kesungguhan dalam mengejar Lailatul Qadar di sepuluh malam akhir Ramadhan ini.

“Kak Yah ok ke?’ tanya saya pada Puan Zakiah Mat, isteri pada Dr Abdullah Daud, yang sudah lebih lapan tahun di kurung tanpa bicara di Kem Kamunting. Saya perhatikan, beliau kelihatan agak lelah, kerap batuk sambil mengurut dada.

“Macam ni lah Laila. Anak ramai…kena lah kerja lebih sikit” jawab beliau sambil jari-jemarinya ligat menyusun plastik untuk diisi dengan kueh tepung pelita dan dijual pada penduduk berhampiran kawasan rumah beliau.”Laila cuma ada seorang , tak lah penat sangat jaga dia...kan?” Kak Yah bersuara sambil merenung wajah saya .Hanya senyuman manis saya ukirkan menjawab soalan itu.K.Yah mempunyai 10 orang anak dimana 8 darinya masih dialam persekolahan.

”We are on the same boat”,tentu sekali saya amat memahami situasi dan perasaan Kak Yah. Sebab itulah, ketika di jemput dalam satu program anjuran PAS Johor baru ni, saya ajak penganjur singgah menjenguk beliau. Kami sempat bertemu lima belas minit , cukuplah untuk menyatakan, saya juga ambil berat keadaan Kak Yah.

Kisah benar ini dikongsikan sekadar ingin memberitahu pada netters bahawa disebalik kejayaan besar HMI09 baru ni, nampaknya Pusat Sokongan Keluarga GMI belum boleh tutup buku lagi.Masih ada lagi keluarga tahanan ISA yang sedang dalam kesukaran dan amat mendambakan bantuan dari insan lain yang bebas dan merdeka.

Pada sepuluh akhir ramadhan ini, kami ingin membuka peluang pada semua untuk keluarga yang masih dibelenggu akta tahan tanpa bicara ISA ini.
Sumbangan anda boleh di sampaikan melalui akaun Bendahari GMI,

Nashita Md Noor,
May Bank 162209939776,
no hp 0132096373.


Semoga segala bantuan tersebut akan diganti Allah dengan keampunanNya diikuti pemberian pahala yang berlipat kali ganda.


Norlaila.
http://lailagmi.blogspot.com

No comments:

Post a Comment