Islah & Wanita Gemilang

Sunday, August 16, 2009

Anak2 Pewaris Perjuangan: sudah cukupkah usaha kita?

Luahan seorang bapa:

Tudung dah singkat beberapa inci walau masih bawah dada. Baju pun biarlah 2 inci longgar . Warna, mak oiiii... merah menyala.
Mungkin kat sekolah & usrah dah tak di sentuh bab aurat & tabarruj ???
Anak dara kalian macamana.

*************************************************

Salam

Kepimpimpinan Gerakan Islam bukan sekadar memimpin organisasi tetapi memimpin ahli-ahli dan keluarganya dengan nur hidayah dan akhirnya melayakkan kita digelar ahli syurga .

Marilah kita bertanya apakah kita sbg nuqaba' , YDP Daerah hingga Negeri dan Pusat, apakah sering ditekankan isu ini kepada ahli-ahli kita? kalau ada Alhamdulillah . Daerah wajar main peranan.
Ana pernah menyoal ikhwah yg tidak langsung anak remajanya dihantar keprogram JIM
Jawabnya 'anak ana dah besar Ustaz, dia boleh fikir yang mana yang baik dan buruk yang penting dia laksanakan perkara yg asas sbg mukmin'... .

Tugas Ana dah selesai mengingatkan akh kita betapa kita harus berbangga mewarisi diri kita sbg Daie dan pejuang dlm gerakan Islam .

Dimaafkan jika kita dah usaha tapi anka kita tak mahu bersama Gerakan Islam
Moga Allah menjadikan diri kita dan keluarga kita pendukung panji -panji shahadatain hingga Akhir hayat . Takbir, Allahuakbar!

Doa kita utk pimpinan kita agar dpt kekuatan dan 'izzah utk memimpin dan mentarbiah ahli-ahli JIM serta keluarga mereka di daerah masing-masing . Amin

Ustaz M Rujhan Adnan
TYDP JIMDHL

No comments:

Post a Comment