Islah & Wanita Gemilang

Saturday, August 29, 2009

Kepala Lembu : Kejahilan membawa fitnah kepada Islam

Apakah mereka sedar mereka sedang melanggar PERINTAH ALLAH s.w.t. di bulan Ramadhan yg suci ini dengan melakukan KEMUNGKARAN dan DOSA dengan mencela sembahan/'tuhan' agama lain yang hasilnya membawa FITNAH BESAR kepada ajaran Islam?

Ayat al-Quran menerangkan dengan jelas:

وَلَا تَسُبُّواْ ٱلَّذِينَ يَدۡعُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ فَيَسُبُّواْ ٱللَّهَ عَدۡوَۢا بِغَيۡرِ عِلۡمٍ۬‌ۗ كَذَٲلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمۡ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّہِم مَّرۡجِعُهُمۡ فَيُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُواْ يَعۡمَلُونَ


Dan janganlah kamu cerca benda-benda yang mereka sembah yang lain dari Allah, kerana mereka kelak, akan mencerca Allah secara melampaui batas dengan ketiadaan pengetahuan. Demikianlah Kami memperelokkan pada pandangan tiap-tiap umat akan amal perbuatan mereka, kemudian kepada Tuhan merekalah tempat kembali mereka, lalu Dia menerangkan kepada mereka apa yang mereka telah lakukan.
(surah al-An'am ayat 108)


"Sebarang perbuatan yang mencetuskan provokasi supaya orang lain menghina Islam serta memberikan gambaran yang sangat buruk kepada Islam hakikatnya adalah perbuatan menghina Islam."

Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

No comments:

Post a Comment