Islah & Wanita Gemilang

Friday, June 12, 2009

"Welcome to the United Nations" 11-06-09

"Welcome to the United Nations"... kata Andrew sambil memegang pintu mempersilakan saya masuk untuk membuat lencana sebagai satu tag bagi memasuki bangunan Persatuan bangsa-bangsa bersatu yang tersohor itu. Geneva menjadi terkenal kerana wujudnya institusi tersebut..

Aku tersenyum memandang bangunan yang sudah tua itu ...dalam hati bersyukur kepada Allah kerana memberi peluang kepadaku untuk menjejakkan kaki disalah satu tempat penting bagi mencapai kedamaian rakyat seluruh dunia...

Sebelum kami memasuki dewan utama, aku terlebih dulu melalui beberapa proses keselamatan dan diberi tag peribadi....


Nota:

Bagi anda yang berkesempatan sila klik di link ini: http://www.un.org/webcast/unhrc/index.asp pada jam 4 pm waktu Malaysia. Cg Laila akan membentangkan ucapannya di United Nation pada waktu tersebut - Pembentang yang ke 6.


berita berkaitan:

Saya kini berada diGeneva , Switzerland. Tiba di Hotel Sagitta pada 10 June 5.30 petang sama dengan jam 11.30 malam waktu Malaysia.

Saya akan berucap di Konvensyen Hak Asasi Manusia di Human Right Council United Nation pada 12 June, akan bercakap tentang ISA. Doakanlah segalanya berjalan lancar.

Saya amat berharap perjalanan ini berada dalam doa antum... supaya selamat pergi dan kembali dan segala urusan disana nanti dipermudahkan oleh Allah.Doakan juga agar saya dapat berkongsi keindahan Islam dengan tiga orang teman non-Muslim saya tu disepanjang perjalanan tersebut.

Cg Laila


petikan dari
http://lailagmi.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment